De vloot

De Engelse Limousine Service te Teylingen is ontstaan uit pure liefde voor HET Engelse automerk. Na een 10-tal Engelse iconen te hebben gerestaureerd, zijn deze 3 Rolls Royces aan de privé-collectie toegevoegd (een uit elke belangrijke periode). De Rolls Royces zijn in overleg te huur tbv huwelijk, jubilaris, film of promotie. Voor €499,– heeft u de auto 5 uur ter beschikking als trouwauto; gerekend vanaf vertrek garage te Teylingen (ZH). De auto’s worden uitsluitend MET chauffeur verhuurd.

De Rolls Royce waar het ooit allemaal mee begon. Voor “een prikkie” in 1998 gekocht bij de fa Brabo te Hillegom en eenmaal gerestaureerd had ik er plots vele “vrienden” bij (tot voor kort veelal vage kennissen), die gingen trouwen en ook ik was van harte uitgenodigd ! Of ik dan wel wat eerder wilde komen opdraven en die mooie creme-witte Rolls wilde meenemen…. Inmiddels hebben vele honderden enthousiaste bruidsparen dat voorbeeld gevolgd.

Rolls Royce 20/25 uit 1936. In die tijd bouwde Rolls Royce altijd alleen het chassis en de motor en klopten befaamde koetswerkbouwers er van hout (frame) en aluminium een koetswerk omheen. De auto is handgeschakeld (dubbel clutchen..!), heeft 25 pk en heeft een kruissnelheid van ca 80 km/h.

Rolls Royce Silver Cloud 1 De eerste in serie gebouwde Rolls Royce. Deze versie uit 1959 heeft een 6 cilinder lijnmotor met automatische transmissie. De auto heeft rem- en stuurbekrachtiging en kan moeiteloos met het verkeer op de snelweg meekomen. Een heerlijke, betrouwbare limousine !

Rolls Royce Corniche (cabrio) Een hedendaagse moderne auto, met alle denkbare opties. De auto is geimorteeerd uit de U.S.A. en heeft zelfs airco aan boord. De auto wordt verhuurd met mooi-weer-garantie. U kunt op het allerlaatste moment nog besluiten om – gelet op het weer, of minder stormbestendig gebleken kapsel – alsnog voor de bovenstaande Cloud 1 te kiezen.

Na vele auto’s volledig te hebben gereviseerd, ontstond in 2012 het idee om deze afgedankte Rotterdamse douaneboot nieuw leven in te blazen. Ook van deze boot werd de motor gelicht en werden koppeling en Schottel roerpropellor volledig gereviseerd.

De boot zelf onderging van binnen en buiten ook een refit en is volledig zelf-supporting dmv zonnecollectoren en dieselaggregaat.  Kort voor de uitdiensttreding, was er van overheidswege nog een splinternieuwe MTU (Mercedes) OM 423 V-10 18 liter dieselmotor ingelepeld. Deze motor behoefde derhalve geen noemenswaardige aanpak/revisie.

De in Warmond – bij de fa Vd Leest – gebouwde Schottelboten vonden jarenlang gretig aftrek bij diverse overheidsinstellingen (Politie, Marechaussee, Douane, Rijkswaterstaat, etc.). Ze zijn enorm wendbaar doordat gestuurd wordt met de roerpropellor, die 360 graden rond kan draaien, zoals hier gedemonstreerd in de Bataviahaven te Lelystad.

Deze oerdegelijke Duarry rubberboten zijn na de eenwording van de Nationale politie massaal afgestoten en tegen dumpprijzen verhandeld bij veilingsites zoals BCA te Barneveld. Deze P134 van het voormalige KLPD te Amsterdam werd op de veiling wel heeel erg laag afgeslagen en werd in 2016 bij het opbieden gegund voor een bedrag dat nog geen 5% van de oorspronkelijke nieuwwaarde 10 jaar eerder was. De Duarry (inmiddels ter ziele) heeft een Volvo Penta D3 turbodiesel inboardmotor van 190 pk.